Олег Леусенко (oleg_leusenko) wrote,
Олег Леусенко
oleg_leusenko

Україна виходить з транспортної "ізоляції", сполучення переключається з Москви на Захід

Транспортне сполучення добре показує, куди фізично та ментально йде суспільство. П'ять років тому всі дороги України вели до Москви. Тепер вони ведуть на Захід, - пише Джеймс Брук в Atlantic Council.



Залізниця
Більше українців поїхало впродовж 2018 до Європи, ніж на Росію - вперше від початку дев'ятнадцятого століття, коли ще за царату було побудовано перші залізниці.
Сполучення до ЄС подвоїлося за рік, а сполучення з Росією впало на 15%.

Автотранспорт
Словаччина та Польща будують хайвеї, які дійдуть до кордонів України на початку 2020-х. Та вже й тепер (у разі знижки) можна купити квиток з Києва до Варшави за еквівалент 8 доларів - якщо вірити рекламі в метро Києва.

Авіація
Три роки тому московські "знавці" глузували, що, забороняючи пряме сполучення між Україною й Росією, Україна "стріляє собі в ногу", чи то пак, рубає гілку, на якій сидить.
А зараз в Україні - найбільший авіаційний бум у Європі.
Візьмімо Харків. У часи СРСР звідти літали до Москви та Ленінграду. А через три роки після втрати всіх польотів до Росії - аеропорт побив рекорд. Мільйон пасажирів - у двадцять разів більше, ніж у 2002 році.
Російськомовні харків'яни тепер дешево літаю ЛОТом до Варшави, Віззейром до Катовіце, Гданська та Вроцлава, й Ернестом - до Риму та Мілана.
З "Жулян" є прямі рейси у 51 місто, з них 41 - в ЄС.
Власне, й "Жуляни" теж побили рекорд. 2,8 млн пасажирів - це в сто разів більше, ніж у 2010 році.
В "Бориспіль" вже літають 10 нових ліній, за рік відкрито 25 нових маршрутів і на 2 млн пасажирів збільшено потік.
Зі Львова 30 рейсів, з них всі, крім двох - в ЄС.



Що все це значить?
Усе це свідчить про безпрецедентний зсув українського суспільства, - вважає Atlantіc Council.
Мільйони українців на власні очі бачать Європу. І для роботи, і для навчання, і для туризму.
А вплив безвізу вже такий, що один із одеських власників готелів уже скаржився на втрату клієнтів "вищих класів": ну навіщо їм тепер в Одесу, якщо можна полетіти до Італії?
А ще: росте ціле покоління українців, які ніколи не бували в Москві чи Санкт-Петербургу. І не надто хочуть. Для тих, які багатші, "точки зборки" - кафе у Кракові або музеї у Франції.
Atlantic Council вважає, що невдовзі цей потік піде й у протилежний бік: туристи з Європи в теплий сезон вивчатимуть, куди ж є знижки на вікенди? Куди не треба віз, куди летіти дві чи три години й де все для них, для європейців, так дешево?
"Є все для того, щоб 2019 рік став роком, коли європейці відкриють Україну", - спонукає своїх англомовних читачів Atlantic Council, інформують Тексти.
Tags: Україна, Укрзалізниця, автобусы, автомобили, авіація, евроинтеграция, железная дорога, маршруты, поездки, раша гудбай, рашказамещение, транспорт
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 8 comments